22 Temmuz 2014 Salı

X-Treme Max MOTOR MODİFİYE (cg modifiye)


---CENKİTO---


Beklenen  yazıya  başlayalım,

(Bakalım beklendiğine değecek mi :D )

Motorda gücü sağlayan başlıca etken silindir içindeki oluşan patlamadır.

Bu patlamanın büyüklüğü  gücün şiddetini, büyüklüğünü arttırır.

Normal  karbüratörlü motorlarda patlamanın gücünü baslıca sililindir içine alınan

Hava yakıt karışımının patlaması sağlar.

Atmosferik motorlarda bu karışım silindir hacmiyle doğru orantılıdır.

Hacim ne kadar artarsa patlama şiddeti ve güç de o kadar artar.

Hacmi arttırmanın 2 yolu vardır, silindirin içindeki yanma odasını su bardağına benzetirsek

1.       Yol  onu genişletmek

2.       Yol onu hem genişletip hem de uzatmak olacaktır



1.  Bu hacmi arttırmanın en kolay yolu silindir piston değişimidir.

Max da orijinal de olan 62mm çaplı piston silindir yerine piyasada hazır halde satılan

65.5 mm çaplı kit takılabilir. Bu da 149 cc den 166 cc ye bir artış sağlar.
 




Piyasada max a uygun kısa 67 mm silindir piston bulunmamaktadır.

Motorumuzda silindir gömlek deliği 70 mm olduğundan en geniş 65.5mm piston ya da 67 mm piston takılabilmektedir, çünkü o deliğe sadece piston girmemekte pistonun içinde hareket ettiği silindir gömleği girmektedir.





2.Asıl güç artısını sağlayan modifiye olayı ise hem krank değişimi hem de silindir genişletmek + ve yeni kranka uygun uzatmak

Max ın orjınal krankının silindir içinde asagı yukarı hareket mesafesi yani strok u 49.5mm dir

Bu mesafe 200 cc lerde 62.2 mm 250 cc ler de de genelde 65 mm civarındadır

Max ın motorunda titreşim azaltan balansör sistemi oldugundan motor balansörlü kranka göre

dizayn edilmiştir, piyasada da en cok 200 cc lik 62.2 mm strok lu balansörlü krank mevcuttur 
resimde 150 cc ve 200 cc balansörlü krankları görülüyor

soldaki orjınal 150cc

sağdaki 200 cc olan




Silindirde ki farklar da resimde görüldüğü gibi:

Gene  soldaki orjınal 150 cc 
Sagdaki orjınale göre daha uzun olan 200 cc olan





Parca temini işin kolay kısmı.
 Asıl önemli olan krank değişimde karsılasılan güçlükler.

Baslıca sorun 200 cc krank rulmanlarının işin ehli bir hidrolik presli krankcı da değiştirilmesi.
200 cc krankların krank rulmanı daha buyuk oldugundan  max ın karteldeki rulman yuvasına sıgmıyor.

Bunun için kırmızı işaretli krank rulmanlarının max ın krankındaki orjınal rulmanlarla değiştirilmesi gerekir.

Ama sol taraftaki rulmanın değişimi için öncelikle subabların açılma-kapanma zamanını ayarlayan

egzantirik dişlisininde yerinden cıkartılması ve aynı hassasiyetle geri yerine takılması gereklidir.

Veya Max ın kartelindeki rulman yuvalarının tornacı da yeni krankın rulmanına uygun olacak sekilde

genişletilmesi gereklidir.

Ben rulman değişimini tercih ettim, karteli tornada actıranlarda oldu, secim sizin.





Bu modifiyeler eskiye nazaran baya bir güç artısı saglayacaktır.

Modifiyenin devamında daha geniş subablara sahip 200 cc lik silindir üst kapak değişimi vardır.

Bu değişimde biraz daha güçte artıs ve motorun calısmasında rahatlık saglayacaktır.

Orjınal karburatör de yeterli gelmektedir. Ama  onu da 200 lükle  değiştirebilirsiniz.

O da az daha güç artısı ve orjınale göre biraz daha fazla yakıt tuketimi getirir.

Bunların dısında egzantirik dişli bademi değişimi yapılabilir.

Buda subabların acılma hızını ve miktarını degiştirip motorun daha rahat devir almasını saglar.

Duruma göre titreşimi de biraz arttırabilir ki zaten hacim artısından kaynaklı güçlü patlama

sonucunda titreşim eskiye göre artacaktır.

Egzantirik değişimi  motor ömrünü de az da olsa kısaltır.



Parça listesi :

Etap 1 için sadece 65.5 mm silindirt piston

Etap 2 için

*** 200 luk silindir piston

(63.5mm à 199 cc , 65.5 mm ->  210 cc ve 67 mm ->220 cc secenekleri mevcuttur)

***200 luk balansörlü krank

***200 luk kranka uygun subab itecekleri ve silindir saplamaları

***200 luk silindir üst kapagı




motor gücü arttırıldıktan sonra geriye bu gücü lastiğe aktarmak kalıyor
güç arttırımından sonra mevcut sanzıman ve ön arka dişli oranları cok cabuk tükenecek ve 
cok kısa sürede vitesleri bitirecek üst vitese geciş saglanacaktır.
bu olayıda ön arka dişli oranını değişerek (ön dişli büyütülüp arka dişli küçülterek)
gücün daha saglıklı ve düzenli olarak arka lastiğe aktarımını saglayacaktır.
yada motosikletlerde 
1. aktarma oranı denilen krank debriyaj tası dişli oranı değiştirilebilir
piyasada performans debriyaj tası diyede anılan bu oran orjınalde
18-75 iken performans tas da 21-70 olacaktır.
düz yol kullanımlarında bu oran sorun cıkartmamakla birlikte
arazide mevcut 200 cc lik güç bazen yetersiz kalabilmektedir.
debriyaj tası degişimindeki oran direk arka dişliyi 50 diş den 40 a düşürmekle eşdeger bir oran saglar... 

arkadaslar
 bu işi benim gibi kendisi halletmeye calısacaklar için ek
olarak krank balansör sentesi ve krank egzantirik sentesini de

anlatayım.
balansör ağırlığının tam olarak işini yapabilmesi için krankla
balansör dişlisi üzerindeki işaretlerin birbirine denk getirmeniz lazım. orjınal 150 balansöründe işaretler denk gelmezse motor asırı titresimli calısır. fakat 200 luk balansör ağırlığı denk gelmezse krank kitlenir, biryerleri dagıtabilir.












aynı sekil aynı işaretler krank egzantirik dişlisi ile subabları acan egzantirik badem dişlisin üzerinde de mevcuttur. onada asırı dikkat edilmelidir. onun ayarında ki bozukluk sonucu ya motor calısmaz yada subablar pistona çarpıp yine motor kitletir


beyaz işaretli nokta ile 0 işareti aynı balansör dişlilerindeki gibi birbirine denk gelmelidir.

sanzıman dişlilerinin sırası ve aralarındaki pulların konumlarıda cok önemlidir. aynı sıra ile toplanırsa sorun olmaz.

bu işe kendisi girişeceklere ve genel kullanıcılara ek bilgi olarak da :
blokdaki vida yerleri sök tak esnasında yada asırı sıkma durumunda cabuk yalama olabiliyor.
vida yerlerine de ayrı özen gösterilmesi gerekmektedir.

ilave olarak görsel bilgi ekleyelim.

honda titan'ın cg motoru balansör ve yag pompası 

haricinde mondial max ile %90 aynıdır.

saglıcakla kalın . . .



50 yorum:

  1. bende cg150 56.5 dan 65.5 çıkardım motor son devrine çıkamıyor ve çok fazla yakıyor son devrine çıkmama sebebi ne olabilir boşta güzel bağrıyor yüke gelince ise eski halinden daha yavaş kalıyor nedeni ne olabilir çözmü yoksa eski sete geri döncem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebebi egsoz gardaşım. Egsozunu değiştir ohh egsozlar var ondan al.

      Sil
    2. kalbratorun meme ayarı bozuk

      Sil
    3. Bide disli ayari ni yaptir

      Sil
  2. Usta sen nerdesein motoru modifeye edebiliyormusun benim tel 0555 845 14 14

    YanıtlaSil
  3. eksentrik cevirtmeek hakkında ne diyosunuz

    YanıtlaSil
  4. mrb max ı şimdi en fazla kaç cc ye çıkarabiliriz ve son hız da bir değişiklik olur mu? son hız yetmiyor sadece, birde max da ki mondial sticker ını çıkartsak nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim kaç cc çıkacağı blli olmaz bazı motorlar tutmuyor etki fazla görülmüyor tam tersi bile olabiliyor performans düşüyor

      Sil
  5. Beyler 65.5 silindir kaçlık oluyo

    YanıtlaSil
  6. Beyler 65.5 silindir kaçlık oluyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 166 cc olur
      150cc lik krankla

      Sil
    2. Merhaba
      Bende xtreme kullanicisiyi.
      Sizin yapmış oldugunuz modifiye işlemleri değdi mi hiz performans açısından?
      Tesekkurler

      Sil
  7. Bende Cg 200 cc var butun parcalar 200 cc şanziman falan hepsi 200cc ama merak ettim benim makina klapej cekermi full set

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapan ustaya baglı, cekedebilir, saglıklı olarak calısadabilir

      Sil
  8. Senteya gerek yok ekzantrigi takınca senteye gelir zaten

    YanıtlaSil
  9. Senteya gerek yok ekzantrigi takınca senteye gelir zaten

    YanıtlaSil
  10. cc yukseltilir kaç cc istiyosanı 325 cc ye kadar 05379324437

    YanıtlaSil
  11. Arkadaslar silindir piston 65.5mm taktım motora ma silindir in arkasında 149 mm 3 yazıyor orjinal olan da da aynısı yazıyor beni aydinlata bilir misiniz bu konuda ?

    YanıtlaSil
  12. Ve dişli felan değiştirmedim nasıl yaparız nasıl olur bu surat için ve karbirator ne takmam lazım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 200 cc püskürtmeli shengwey tak yakıtın bile düşecek motorunda açar olacak dene gör ha bide plastik manifold yani boğaz al demir alma

      Sil
  13. Dişli ayar i derken dişli mi değişecek

    YanıtlaSil
  14. Ali Demir 0545 956 21 26 ara yardımcı olayım

    YanıtlaSil
  15. Ali Demir 0545 956 21 26 ara yardımcı olayım

    YanıtlaSil
  16. MSR 62cc Silindir,200lük krank,MSR 150 üst kapak,6lı top debriyaj,200 cc karbüratör Püskürtmeli shengwey,Taiwan OHH Egzoz,125 Cg ler 62yle uyumludur karteli sadece krank rulmanlar değişecek tornada 65,5 yaparsanız 2 ayda bir sipop klepej yapar en kral ustada olsun yapar 62 üstündeki silindirler aşırı ısınmadan kitliyor hacim artarsa ısınmada artar ben istediğim yere götürmüyorsa yolda bırakıyorsa isterse 1000cc olsa gine binmem bir motor ne kadar sökülürse usta o kadar bıkar çapaklarla birlikte takar ha bide üst kapağı tornada frezletin genişlesin hava girişi güç artışı hissedilebilir derecede ha bide diceksiniz onun yerine 200cc üst kapak takarım takarssınız ama üst kapakla silindir içindeki basınçta düşer oyukları geniştir pistona gelen tarafı benden bu kadar eğer motorunuz fabrika çıkışı 150ccyse krank la bu işi bitirebilirsiniz

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. mondial 100 uag motora orj kuba 180 motorunu takabilir miyiz uyumlu olur mu

    YanıtlaSil
  19. Merhaba arkadaslar. Ben kuba filinta 200 (150cc) sahibiyim. Motorumu cok seviyorum. Cg yaşam tarzi benim icin. Kendim bankaciyim, motorumu 200cc yapmak istiyorum ama bu konuda bilgisi olan arkadaslara bir kac birsey danismak istiyorum. Şanzıman ve krank degistirmeden ve rektefe yapmadan 200 luk set yani ust kapak, silindir. Gibi seyler alarak yaptigim modifiyenin motoruma faydasi olurmu? Silindirin 63.5 mi yoksa 65 mi takacagimi felan hic.bilgim yok. Bilgisi olan üstadlar cevaplarsa sevinirim. Serkan 0546 4224216

    YanıtlaSil
  20. 63.5 'a kadar krank taşır 200 cc için yuvaya uyacak bir krankla değiştirmelisiniz şanzıman zaten değişmez en çok 6.vites gelir .

    YanıtlaSil
  21. S.a Kuba 150-25 chopper kullanıyorum . Bir ustaya mesaj attım. 65.5 silindir takımıyla 166 ccye çıkar dedi. O yazı üzerine bu sayfaya ulaştım. Fikir verirseniz sevinirim. Bolu dan saygı ve selamlar. 05355121716

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedikleri gibi 65.5mm genişleyince 16cc hacim artışı olur

      Sil
    2. Dedikleri gibi 65.5mm genişleyince 16cc hacim artışı olur

      Sil
  22. S.a benim motorumda 150 lik 65.5 silindir 200 karburator yapili ohh egsoz var krank orjinal motor yer ucagı oldu resmen bu arada dislilerim on 17 arka 34 ama arkayi biraz daha dusurecem 31 yapacam vites araligi biraz daha uzasin diye yani anliyacaginiz tam bir canavar oldu.

    YanıtlaSil
  23. 166cc yapmak için için herhangibir 65.5 piston iş görür mü.yoksa stronk falan onlarında aynı mı olması gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinal pistonla orantılı olmalı strok olayını uzun vadede tavsiye etmem

      Sil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Arkadaşlar arka fren sistemi komple takım lazım yardımcı olabilecek var mı

    YanıtlaSil
  26. Bazı arkadaslar 62mm üzerinde ölçülü pistonlar saglikli calismaz demişler fakat benim motorda sıfır sıkıntılı olarak 5.5 sene kullandım
    Demekki o motorları yapan yapamamis
    Yeni projem yakında
    72.5mm pistonlu balansorlu 250 blok
    Piyasada cg325 cc diye tabir edilen tarzda.
    Sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
  27. mondial x treme 200 balansörü nerden bulabiliriz

    YanıtlaSil
  28. Mondial 200 x treme maxx piston pimi kaç mm?

    YanıtlaSil
  29. Tan istediğin yazı eyw saol

    YanıtlaSil
  30. Benim motoru



    200 set yaptırmam nekadar tutar

    YanıtlaSil
  31. S.a arkadaşlar Mondial xtreme Max 150 CC motorumu 250 CC ye çevirmek istiyorum normal 150 liklere göre daha az hız durumu şuan belli bir yerden sonra gaz yemiyor olumlu veya olumsuz neler ile karılaşırım bilgi sahibi arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var motorumun genel bir bakım anlamında zaten ön arka dişliyi zinciri değiştireceğim ekstra almam gereken parçalar ve kaç mm piston Vs krank şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  32. S.a arkadaşlar Mondial xtreme Max 150 CC motorumu 250 CC ye çevirmek istiyorum normal 150 liklere göre daha az hız durumu şuan belli bir yerden sonra gaz yemiyor olumlu veya olumsuz neler ile karılaşırım bilgi sahibi arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var motorumun genel bir bakım anlamında zaten ön arka dişliyi zinciri değiştireceğim ekstra almam gereken parçalar ve kaç mm piston Vs krank şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  33. Öncelikle herkese meraba arkadaşlar size biraz bilgi vereyim motor gücü nasıl artar silindir oynamadan diye sorar sanız tek şey karbüratör arka dişli küçük ön büyük motor gücüne göre ayarlanır + arka jant 24 no olacak ön 17 no bu da baya bi hız artışı gösterir daha da istiyorsanız motoru soyun anlayanlar anladı .eğer silindiri oynayarak nasıl hızlanır diyosanız öncelikle 65.5 silindir pistonlar vardır buna çoğu kişi 200 lük der ama yanlış bilgi o silindir boyuna göre değişir 69 boy olanlar 150 cc lik tir daha doğrusu buna kısa 200 lük denir daha üstü olanlar 76vs82 ... bunlar 200 dür yani küçücük şey çok şey değiştirir -67 mm 82 boy 250 cm dir bunları değiştirdiğinizde mecburen krank değişecek önerim msr 39 dolu balta krank dır + el yapımı dereceli eksantrik bilen biri yaparsa iyi olur diğer gibi motor kitler + motor saplamaları değişir marka olarak ta ZONGSHEN + MSR + MTS KULLANMANIZI ÖNERİRİM karbüratörü de shengvey pz 30 ya da 34 motora göre boş bilgi değildir tecrübeli olarak yazdım 2 yıllık tamirci çırağı artı olarak oğluyuz herkese kolay gelsin

    YanıtlaSil
  34. s.a. kardeş 150max a 200 lüğün karbüratörünü takarsak ne kadar fark eder?

    YanıtlaSil
  35. sesimi duyan lütfen cevap versin bende 200 cc bir atv var ve kalkışta felan biraz hantal şaftlı bir atv kübanın lh 200 bunun pistonu kaç mm dir bilmiyorum ama heralde 60 lı bişey bende şuna karar vardim 250 cc benimkide ekzantrik zincirli bu arada 250 cc cbr nin alt silindirini alıp takmayı düşünüyorum acaba gücünde hzında bi farklılık olurmu yapimmi yapmimmi çok kararsızım piyasada başka 250 cc ekzantrik zincirli bulamadım sadece cb250 ninkini bulabildim bilgisi olan yazarsa çok sevinirim bekliyorum

    YanıtlaSil
  36. Arkadaşlar merhaba, 150cc xtreme max 200 cc çevirmek için 200lük piston silindir ve conta takımını aldım. 200 lük karbüratör, ve 200 lük üst komple sibop kapağınıda aldım. Çalıştığım işyerinde kademedeki motor ustamız değiştirdi. motor şuanda rodajda 100 km yakın oldu, bir iki performansını denemek istedim torku zayıf ve 70i geçmedi. eskisine göre performansı düşük (eskisi 40 000 km olmuştu) motor 10 dakika çalışsa 300 km yol yapmış gibi ısınıyor. arada bir stop ediyor .Stop ederken değişik bir ses çıkarıyor sanırım siboplarla alakalı bir sorun var.sanırım biryerden yağda kaçırıyor. motor boştayken bir ayarsızlık var çözemedik bir hızlanıyor bir düşüyor . 4 ve 5 . viteslerde gazı sonladığımda motor ileri geri titreme yapıyor .Gazı bıraktığımda motor sanki birazdaha gaz vermişim gibi hızlanıyor. eski silindir yeni silindirden 3 mm kısaymış. Acaba piston tam yukarı çıkmadığı içinmi yapıyor .Sorun bundanmı kaynaklanıyor yoksa başka birşeymi? Tornacıda yeni pistondaki fazlalığı aldırsam düzelirmi ?yoksa bizmi ayar tutturamadık bilen bir arkadaş yazarsa sevinirim. Cankito üstat umarım okur ve cevap verirsin. Teşekkürler.

    YanıtlaSil